Paylaş

Motosikletle Kısa Yunanistan Turu

Herkese merhabalar,

Motosiklet tutkunları; 5 gün, 5 şehir, ortalama 1700 km motosikletle kısa bir Yunanistan gezisine ne dersiniz? Bu geziye çıkmadan önce bu yazıya mutlaka göz atmalısınız. Özel aracınız ile yapacağınız ulaşım, yeme-içme, eğlence-alışveriş, gezilecek yerler ve rotalarını kapsayan detaylı Yunanistan turu için Halkidiki Gezi Rehberi, Selanik Gezi Rehberi ve Kavala Gezi Rehberi yazılarıma da göz atabilirsiniz.

Gezi Öncesi Yapılacaklar

Yunanistan seyahatinizi gerçekleştirmeden önce yapılması gereken en önemli şey ehliyetinizi yeni çipli ehliyete çevirmek ve yola çıkacağınız aracınız için yeşil sigorta yaptırmak olmalı.

Yeni ehliyetiniz başvurunuzdan yaklaşık 1 hafta sonrasında elinize ulaşıyor. Yeşil sigortayı ise bütün sigorta acentelerinden minimum 15 günlüğü 42€ olacak şekilde yaptırabileceğiniz gibi sınırda yaptırmak da kuyruk olması riskini göze alanlar için mevcut. Yeşil sigorta ile ilgili detaylı bilgi için Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu'nun  web sitesinden yararlanabilirsiniz.

Gezi Detayları

Biz rotamızı İstanbul ➞ Keşan ➞ İpsala ➞ Dedeağaç ➞ Halkidiki ➞ Selanik ➞ Dedeağaç ➞ İstanbul olarak planladık.

2 motosiklet Honda NC 750X ve Yamaha Xmax 250 ile yola çıktık. Periyodik Bakımlarımızı Yunanistan’da yaptırdık. Servisler gerçekten çok ilgililer ancak randevu almanız gerekiyor. Bizler yoldan geldiğimiz için biraz torpil geçtiler ve araya aldılar. :) Fiyatlar Türkiye’ye göre para birimi Euro olmasına rağmen daha uygun ve yetkili servis olduğu için motosikletinizin garantisi bozulmuyor. Sizden istenen şey, kaşelemeleri için garanti kitapçığını yanınızda götürmeniz. (Honda Yetkili Servisi ve Yamaha Yetkili Servisi-1, Yamaha Yetkili Servisi-2 adreslerine göz atın.)

1. Gün Dedeağaç (Alexandropouli )

İstanbul ➞ Keşan ➞ İpsala rotamızda bayram yoğunluğuna sınır kapısında 6-7 km araç ve tır kuyruğu olması biz motosikletliler için çok da önemli değildi. Direk gümrüğe geldik ancak gümrükte bütün vasıtalar sıra ile alındığı için yaklaşık 1 saat 45 dk beklemek durumunda kaldık. (Özel aracımızda gittiğimizde yaklaşık 4 saat beklemiştik.) Gümrükte aracımızın giriş kaydını yaptırarak, sıra ile polis kontrolü ve tekrardan gümrük çıkış kaydımızı yaptırıp Türkiye sınırlarından çıkıyoruz. Son kontrolden sonra freeshop'ta alışveriş yapmak isteyen için Duty Free hemen solunuzda kalıyor.

Freeshop'ta alışverişimizi tamamladıktan sonra Meriç Nehrini geçerek Yunan kapısına varıyoruz. Burada tek bir kontrol var, vize, ehliyet ve yeşil sigorta kontrol ediliyor. İlginç bir detay: Yunan kapısında bir su havuzu olduğunu farkedeceksiniz. Bu havuzun araçların alt kısımlarında saklanan herhangi bir şeyin temizlenmesi için olduğu söylense de aslında bütün günahlardan arınmış bir şekilde herkesin vaftiz olarak Yunanistan tarafına geçmesi amaçlanmış.

Nihayet Yunanistan'daki Dedeağaç rotamıza yöneliyoruz. Dedeağaç’a gitmeden İpsala yakınlarında depoları doldurmakta yarar var, çünkü Yunanistan tarafında 1 lt benzin 1,48€ - 1,55€ civarında.

Yol kenarlarındaki tabelalar, hem Yunanca hem de bir kaç yüz metre sonra İngilizce latin alfabesi ile yazılmış. Belirli mesafelerde dinlenmek için park alanları, WC ve çardaklar mevcut. Otoban arabalılar için 2,5€, motosikletler için 1,70€.

Dedeağaç'a giderken hiç gişe geçilmediği halde Dedeağaç'tan Selanik'e giderken 4 kere ödeme yapmanız gerekiyor. Alexandropouli (Dedeağaç) tabelesını takip ederek yaklaşık 40km sonra  ilk varış noktamıza ulaşıyoruz.  Dedeağaç'ta dikkat edilmesi gereken nokta trafik polisleri hatalı parklara, yada kasksız motosiklete hemen ceza yazıyor. Önceden Booking.com'dan rezerve ettiğimiz otelimize varıyoruz ve tabi ki açız. Hemen Foursquare'den pinlediğimiz köfteciye (Καναβίδης) yöneliyoruz.

Biz herşeyden karışık söyledik ve hepsi gerçekten çok lezzetliydi. Fiyat olarak köfteler 70gr 1€, kaşarlı köfte 1.5€ , dana sosis 1€, patlıcan salata 2,5€, caciki 2€, bira 2,5€, pita 0,75€.

2. ve 3. Gün Halkidiki

Halkidiki'ye vardığımızda üç bacaktan oluşan Halkidiki'nin Kassandra ayağının en güney bölgesinde kaldık. Sınırlı günümüz olduğu için  hem eğlence hem de plaj bakımından Kassandra bölgesini tercih ettik. Halkidiki bölgesindeki restoranlara buradan  göz atabilirsiniz.

4. gün Selanik

Dördüncü günümüzde Selanik'e doğru yola çıktık. Selanik'in simgesi olan Beyaz Kule ve bizim için büyük önem taşıyan Atamızın evini ziyaret ederek, şehir merkezindeki otelimize geçtik. Selanik bölgesindeki restoranlara buradan  göz atabilirsiniz.

5. Gün tekrar Dedeağaç üzerinden kürkçü dükkanımız İstanbul'a doğru dönüşe geçtik.

Bu motosikletle olan ilk uzun yolculuğumuzdu, çok keyif aldık. Devamı için takipte kalın.